Sunday, March 27, 2011

Şekerpare

DSC_9385

Çocukluğumun en sevdiğim tatlısı şekerpareydi. Çok uzun zamandır yememiştim, geçen gün aklıma gelince canım çekti. Hemen annemden tarifini aldım ve yaptım. Çocukken oynayarak tanelemeyi çok severdim. Bir de annem şerbetini koymadan bana kurabiye diye okula yanıma verirdi, çok severek yerdim.

Malzemeler

Hamuru için:

  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 250 gr tereyağ (oda sıcaklığında)
  • 5.5 su bardağı un
  • 2 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • Üzeri için fındık/badem

Şerbeti için:

  • 4.5 su bardağı şeker
  • 4 bardak su
  • 1 tatlı kaşığı limon suyu

Hamuru için olan malzemeleri geniş bir kapta yoğurun. Homojen bir hale geldikten sonra ceviz büyüklüğünde parçalar alıp 1cm kalınlığında yuvarlaklar haline getirin. Fırın kağıdı koyduğunuz tepsiye dizin. Üzerine fındıkları iyice bastırarak yerleştirin. Önceden 180C (~355F) ısıtılmış fırında yaklaşık 30dk üstü pembeleşinceye kadar pişirin. Bu sırada tamamen! kontrol için bir tanesini şerbetini dökmeden yiyebilirsiniz, pişip pişmediğine emin olamazsanız bir tane daha yiyebilirsiniz.

Bu sırada şerbeti için şekeri ve suyu pişirin. 10 dk kaynadıktan sonra limon suyunu ekleyip 2dk daha kaynatın. Ocaktan alıp ılıtın.

Şekerpareler sıcakken üzerine ılık şerbeti dökün. Şerbeti iyice çekinceye kadar bekleyin. İyice yumuşadığına emin olduktan sonra servis yapabilirsiniz. Afiyet olsun.

DSC_9350

No comments:

Post a Comment