Friday, March 4, 2011

Ispanaklı Börek

DSC_9269

Uzun zamandır evde oturup da güzel yemek yapamadım yoğunluk nedeniyle. O yüzden buraya da yazamadım. Ispanaklı börek hem çok lezzetli hem de yapması çok kolay bir börek. Kıymalısını da, peynirlisini de ayrı ayrı severim. Ben burada kıymalısının tarifini vereceğim, en son da peynirli için yapmanız gereken değişikliklerden bahsedeceğim.

Malzemeler (6 kişilik)

  • 500gr phyllo dough/yufka
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 250gr kıyma
  • 500gr ıspanak
  • 1 soğan
  • Zeytinyağı, sıvıyağ
  • Pulbiber, tuz, karabiber
  • Susam, çörek otu

İçi için biraz sıvıyağda küçük küçük doğranmış soğanı kavuruyoruz. Pembeleşince, kıymayı ekleyip iyice pişiriyoruz. Üzerine yıkanmış ve orta derecede doğranmış ıspanağı ekliyoruz. Ispanaklar suyunu salınca tuz, karabiber, pulbiber ekleyip ocaktan alıyoruz.*

Bir yumurtanın sarısını kenara ayırıyoruz. Harcı için kalan bir yumurtayla yumurtanın beyazını bir kabın içerisine koyuyoruz. Üzerine yoğurt, yarım çay bardağı zeytinyağı ve biraz da tuz ekliyoruz. Bir mikser yardımıyla çırpıyoruz. Ben koymadım ama içine birazcık soda eklerseniz daha güzel olur.

Bu arada fırını 200C (~400F) dereceye getirip ısıtmaya başlayabilirsiniz.

Aldığımız yufkanın yarısını ayırıyoruz. Tepsiye 1 kat yufka koyup (ben phyllo dough, yufkanın 1/3’ü kalınlığında ince bir yufka kullandım.) üzerine harcın bir kısmını her tarafını kaplayacak şekilde sürün. Bu işlemi yufkaların yarısı bitinceye kadar tekrar edip ıspanaklı karışımı üzerine dökün. Sulu bir karışım olduğu için suyunu süzerek koyabilirsiniz. Üzerine yufkaların geri kalanı da bitinceye kadar aynı işlemi tekrarlayın. En üst katmana yumurta sarısını sürüp, susam ve çörek otu serpin.

Önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 25-30 dk üzeri kızarıncaya kadar pişirin. Sıcakken kesip servis yapın. Afiyet olsun.

*Ispanaklı peynirli börek için soğanı kavurduktan sonra üzerine ıspanağı koyup, çok az öldürüp ocaktan alın. İçerisine beyaz peynir/çökelek koyun. Peynir tuzlu olduğu için tuzunu ona göre ayarlamayı unutmayın. İsteğe göre pulbiber ekleyebilirsiniz.

**Aynı tarifi peynirli-dereotlu, patatesli, kıymalı içlerle de yapabilirsiniz.

No comments:

Post a Comment